Den lilla saken

 

 

Man blir mer och mer kär för var dag som går i lilla Lexi.

 

Hur det går med Lexi och de andra djuren:

 

 

Lexi & katten Bella: Bella är ett jätte stort monster men Lexi är väldigt intresserad av henne. När Bella sover smyger Lexi sig fram och nosar försiktigt, så fort Bella rörs sig så springer Lexi under stolen och skäller haha. Börjar dock bli bättre men Bella är fortfarande ett monster

 


Lexi & Minah: Minah är jätte rolig så fort jag inte tittar för då blir det under stolen och skäller. Vid promenader är Minah jätte rolig att retas med (om ingen ser för då är Minah också ett monster)
Men så fort Minah kommer nära Lexi så går hennes lilla svans som bara den (om ingen ser haha)

 

 

Har börjat smått med att klicka in henne och hon förstår direkt att var gång hon hör klick så letas det godis på golvet =) Så ska klicka in henne någon dag till så det sitter.

 

Att gå i koppel går jätte bra men Lexi ska ha en sådan kontakt när vi går så hon går in i mig, eller om hon går bakom så går hon och kolla upp på min rygg att hon går på mina ben =)

 

Kontakt är mycket roligare än att lukta i gräset vilket är rena motsatsen till Minah

 

Förbud är också något vi börjat med, som att kunna gå in på toaletten och vara vid kattlådan utan att äta från den. Det kopplade hon direkt

 


Så om någon har ett bra tips på att klicka på kontakt så säg gärna till så jag har tid att förberedda mig på =)

 

 


Kommentarer
Postat av: Kitty

Ett tips är att öva kloklippning! Ta en smal tuggpinne och håll i den samtidigt som du håller i tassen.. Sen klipp i själva tuggpinnen. Ligger hon då kvar och inte verkar bekymrad så klicka och ge godis! Samma till att öva om man ska trimma hunden med rakapparat, ta en eltandborste och dra längs kroppen, står hon still så klicka och belöna! :)

2013-01-23 @ 11:58:19
URL: http://Drummla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0