Äntligen

 

Igår var vi och hämtade lilla loppan som ska heta Lexi =)


Bilresan hem, ca 60 min gick jätte bra. Kom lite dregel men sänkte tempen i bilen till 17 grader och då slutade hon att må illa..

 

När vi väl kom hem så skulle jag prova att gå ut på gräsmattan utanför, för att se om Lexi behövde göra något. Så fort jag släppte ner henne la hon sig ner på rygg och vägrade att röra sig.

 

Förväntade mig mycket kiss och bajs i morse när jag vaknade men nej där var inget alls =)

Då rundan ute hade gått så dåligt med henne i gårkväll så tänkte jag att nu på morgonen är det så kallt och vill inte bråka med henne så behöver hon göra något så kan hon få göra det inne. Så jag gick ut med Minah och när jag kom in så ville jag prova med Lexi, hon gick jätte fint i kopplet och inget trams alls. Chockad.

 

Var och vägde Minah & Lexi innan hos veterinären. Minah ligger fortfarande på 18,9 kg vilket inte alls är bra, måste ha upp henne i vikt. Lexi, min lilla klump ligger på 7,5 kg =)
När vi var på väg till vet så både kissa och bajsade Lexi ute =)

 

Vad är en lagom runda att gå för en valp?

 

Och maten, Lexi hon äter som bara den. Redan fått 2 omgångar i dag, vet dock inte om jag vågar ge henne mer...

 

Nu ligger Lexi och är halvt död i soffan, sötfian =)

 

 


Kommentarer
Postat av: Team IQBadboll ~ A German Shepherd is not just a breed, it´s a lifestyle ~

Hur gammal är valpen? ja har gett tre till fyra mål mat om dagen tills dom e runt 4 månader sen ner till tre mål, börjar sen med två mål mat när dom oftast ratar mellanmålet.

Man brukar säga att man ska gå 5 min gånger antal mån men ja brukar gå efter valpen.

Svar: Hon är snart 12 veckor =) Igår fick vi in 3 mål men hon va jätte hungrig på det sista så idag ska hon få 4..... Så ca 15 min per gång?
Sandra

2013-01-21 @ 20:34:07
URL: http://iqbadboll.org
Postat av: Team IQBadboll ~ A German Shepherd is not just a breed, it´s a lifestyle ~

Ja brukar inte hålla mit till tider utan i början brukar vi bara vara ute på samma plats tills hunden känner sig trygg å vågar göra ifrån sig ordentligt, sen brukar vi leka och bara vara ute på just samma plats i ca i vecka eller beroende på hur tuff valpen är, Täva min tik fick följa med på LÅNGA promenader men då bar ja henne väldigt mycket.

Svar: Ah okey, Lexi är övertuff haha =)
Tack så tipsen =)
Sandra

2013-01-22 @ 11:48:25
URL: http://iqbadboll.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0