En tuff brud i lyxförpackning

 
 
 
 

Var inom veterinären i dag för att fylla i Lex vaccinations kort.

 

Passade på att väga henne trots att det bara var en vecka sen sist. Hon har gått upp nästan ½ kg, men hon är fortfarande lite för tanig men som veterinären sa: Bättre att vara lite för tunn än att hon ska vara för fet.

 

Så nu är hon uppe i 8,9 kg =) 

 

 

Det kom in en annan med en hund under tiden vi stod där. Lex satte igång att vakta och morra

 

Gubben: Det måste vara en valp du har


Jag: Haha, ja, hon är bara 14 veckor

 

Lex tycker inte alls om gubbens hund och börja markera att hunden inte ska ta ett steg närmre

 

Gubben: Vad aggressiv hund du har, det måste vara en hane

Jag: Nej det tycker jag inte, det är en tik

 

Lex skäller fortfarande då gubben inte fattar att han ska dra tillbaka sin hund. Lex visar sina tänder, blåser upp kinderna och hoppar framåt mot hunden samtidigt som hon skäller, och då fattar gubben att hans hund inte är välkommen att nosa på min.

 

Åkte sedan hem till min mamma för att fika och rasta hundarna.


Så fort vi kom in markerade Lex igen mot min mammas största hund medan Minah blev överlycklig.

 

Mamma tycker att jag borde sätta regler för Lex men jag anser det inte så.

Tycker det är ganska skönt att ingen människa eller hund får gå närma varken mig eller Lex när vi är ute, då markerar hon men aldrig biter.

Går man lugnt fram till henne och låter Lex ta första steget då är det en helt annan poäng.

 

Vem vill att en okänd människa ska hoppa på oss bara så där, så varför skulle det då vara okey för Lex?


Om jag ska vara ärlig så hoppas jag att Lex får behålla den egenskapen att det INTE är okey att bara komma fram helt plötsligt.

 


Efter att Minah fått leka av sig med mammas hund så tog jag ut Lex för att träna inkallning men det "behövdes" inte då hon hade full koll på mig vart jag än gick (lämnar mig inte) och så fort jag kallade på henne så kom hon i full galopp.

Ska vänta tills hon är mer trygg och sen ska vi på det igen.

Minah och Lex fick springa av sig tillsammans vilket dem båda uppskattade.

 

 

När vi kom hem blev det vila för hundarna och sen tränade jag lite sitt och ligg med Lex medan

Minah satt och tittade på och tyckte vi var ganska tramsiga =)

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0