På väg

Som jag skrev i det sista inlägget med att jag ger upp all träning..
 
Tränade inte alls på flera dagar och jag satt och tänkte på hur jag ska få henne ett med mig och vilka hjälpmedel som finns.
 
Jag kom på förra veckan att ett såkallat träningshalsband vilket jag varit helt emot innan men det var min sista utväg. 
 
Första gången jag använde det på Minah så fattade hon inte riktigt undertiden vi gick, så hon drog ganska mycket vilket gjorde att halsbandet spände. Och vilken tur vi hade, det var en människa som stoppade oss för att fråga vilken ras hon var. Minah som är galen i människor försökte så klart att hoppa på denna kvinnan men Minah kom halvvägs och sen kunde hon inte hoppa mer =)
 
Och i dag när jag använde halsbandet så behövde jag bara höja handen så Minah kände hur det stramade till och sen var det inte mer med det.
 
 
Använder halsbandet 1 gång i veckan på en promenad utan krav. Men när det inte är den dagen mitt i veckan så försöker hon söka kontakt och drar nästan inget alls. Man ser på henne att hon förstår mitt allvar i NEJ och ryggar tillbaka till den plats hon ska ha.
 
 
Så alla negativa saker om detta halsbandet kan jag inte hålla med om, om man sköter det rätt.
Det har hjälpt mig och Minah jätte mycket trots att vi fått börja om helt på 0 =)
 
Men jag ser framsteg, stora framsteg med att gå i koppel...
 
 
 
LÅNAD BILD

Kommentarer
Postat av: Evelina - Hundvardag

Vad har detta halsbandet för funktion rent praktiskt? Alltså hur fungerar det? Har hört massor med bra om det men aldrig riktigt fattat hur det funkar. Går det att förklara på nåt bra sätt?? :)

Svar: Det sitter precis bakom öronen så det ger ett obehag för hunden när den drar så tanken 'är ju att hunden inte vill dra mer därefter
Sandra

2012-10-17 @ 11:45:34
URL: http://hundvardag.se
Postat av: Emma

Halsbandet sitter på de känsligaste delarna av halsen vilket kan vara förödande för hunden vid ett ryck eller drag.
Träna hunden ordentligt från grunden istället för att använda hjälpmedel/skälpmedel som kan skada din hund för livet.

Svar: De lilla jag tar i kopplet skadar henne inte...
Skulle aldrig utsätta min flicka för någon skada =)
Sandra

2012-10-26 @ 16:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0