Framåt =)

Usch, jag har inte alls mått något vidare nu de senaste dagarna.
Sovit bort både söndag, måndag och i dag, varit hög på panodil som jag fått knapra på var 3 timme.

 

Så den lilla timmen jag mått bra eller okey har jag tagit åt att träna Minah lite.

 

Igår blev det förbudsträning, förbud att gå till någon annan trots att dem kallade på henne, förbud med att ta leksaker som man lockade henne med och det gick super bra.

 

Idag fick jag ta hjälp av min son som också idag kallade på henne utan att hon skulle röra sig en millimeter, lockade henne med leksaker och godis. Gick super bra med det i dag med.

 

Men sen när jag skulle förbudsträna henne med godis i handen - skulle hon få det så var det kontakt utan avbrott. Det var jobbigt för henne men 2-3 gången så fixade hon det.

 

Sen var gång vi är ute så kör vi lite skvallerträning om där finns andra hundar ute, och det hajar hon utan problem.

 

Imorgon blir det att flytta ut träningen där ute för att försvåra det hela lite samt att skvallra med henne lite till, om min kropp tillåter det.


Känns mycket bättre mellan mig och Minah nu sedan vi började om från noll. Som ni kanske märker så är all fokus just nu på att gå fint i koppel utan att dra av min arm samt kontakt.

 

 

Detta går framåt =)


Kommentarer
Postat av: Kitty

Ohh.. Jag får sån ångest när jag läser din blogg. Du är så flitig och tränar jättemycket med henne! Känner mig lite elak som inte tränar dagligen med dom.. Fortsätt kämpa, du är grym och till sist blir hon ännu mer underbar än vad hon redan är! :)

Svar: Haha tack så mkt =)
Bara hör av dig så kan vi träna tsm någongång, kanske skvallra med hundarna det ger bättre träning om där e hund hela tiden =)

Awee så go du är =)
Sandra

2012-10-17 @ 11:38:49
URL: http://Drummla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0