Obeskrivlig kärlek

Nu var det längesedan jag skrev igen.

Men varit sjuk under 10 veckor och inte blivit fullt så mycket träning som det borde ha blivit.

Men lite har det varit, varje kisserunda så har vi tränat kontakt och skvaller och oj vilken förändring det har blivit på min lilla flicka.

 

Idag har jag känt mig lite piggare, Minah och jag tog en runda på ca 30 min och tränade kontakt under hela tiden. Trots att jag sa varsegod vilket betyder att man inte behöver ha kontakt och det är okey att dra lite i kopplet men hon fortsatte med kontakten.

 

Minah kan till och med gå förbi människor och hundar utan att dem blir överfallna. Men nästa problem blir att det ska kunna stanna en människa samt människa med hund utan att Minah ska överfalla dem av kärlek =) Men det kommer nog det med.

Så om någon känner att dem har 15 min över så säg till om ni vill hjälpa till......

 


Idag fick jag ett bevis på att jag är Minahs allt och hennes kärlek.
Det förtroendet vi har byggt upp för varandra på sista tiden är obeskrivligt. Har försökt att få henne att gå slalom runt benen men hon har inte litat så mycket på mig så hon vågat gå "under mig" men i dag fungerade det.
Utan problem gick hon under och tyckte det var galet kul.

 

Ska försöka filma så ni alla får se under en promenad eller liknande, för dem som sett mig och Minah under en lång tid kommer se all kärlek och tillit vi har hittat för varandra.


Tokkär på nytt i min underbaraste hund =)

 
 
 
 
Tillsammans  klarar vi det 
 

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Kontakten mellan hund och människa är obeskrivlig :)

Sv: tack så mycket!

Svar: Kan inget annat än att hålla med =)
Sandra

2012-11-10 @ 12:55:30
URL: http://cassandramaria.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0