Jävla surgubbe



Jag och min son bestämde oss för att gå och mata fåglarna med ett bröd som gått ut.

Tog så klart Minah med mig då jag vet att hon blir som galen tillsammans med fåglar så tog ett tillfälle att träna.

När vi kom fram åkte brödet fram och vi började mata fåglarna.

Minah började tugga, darra och började prata. Sa till henne gång på gång men hon slutade inte.. Rätt som det var fick hon för sig att hon skulle ta en fågel men drog tag i kopplet och då bet hon mig. Tog tag henne i nacken och alla som har hund vet att man inte skadar dem i nackskinnet.

Minah blev chockad för brukar inte säga till henne så på skarpen så hon slängde sig ner och skrek trots att jag inte tog speciellt hårt.

Men så klart kom där en jävla surgubbe som stod och skrek, så när Minah lugnat sig så frågade jag om det var något han ville mig och då jävlar, har nog aldrig sett en gubbe springa så snabbt...

Hahaha underbar syn.

Han trodde så klart att jag misshandlade min älskade hund då Minah lekte en drama queen.
Men då kan man komma fram och fråga vad som pågår istället för att leka en sur jävla gubbe.


Efter fågelbrödet gick vi en runda på en timme och sedan släppte jag Minah i en hundrastgård så hon kunde springa av sig.

När vi gick hem så gick det hur bra som helst, kontakt som bara den. Synd man aldrig har kameran med sig när hon är så duktig.


Man ska kanske gå ner och sätta sig och kolla fåglar imorgon med så hon lär sig.

Men vilken labbe vill inte jaga fågel =)



Kommentarer
Postat av: Caroline

Pröva att sätta dig på huck med henne mellan dina ben när ni är nära fåglar :) Och håll kopplet högt uppe vid halsen. Hon verkar vara en livlig tjej annars :) Lycka till <3

2012-05-16 @ 19:28:30
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Ibland kan dem pipa lite extra, men det är mest för att dem blir rädda.



Det ser och låter alltid värre än det är.

2012-05-17 @ 10:27:28
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Adéla

Vet hur det är. Har en liten pomeranian på 1,5 kilo och så fort jag skäller lite på henne utan att ens peta på henne så brukar folk kolla på mig som om jag misshandlar henne. Man blir så less! Hoppas de går bra med träningen, jätte bra tipps på första kommentaren! (:

2012-05-17 @ 12:57:50
URL: http://adelaandersson.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0