En bit på vägen.....



Tränat Minah med en vattenflaska ett tag nu.. Igårkväll när vi skulle ut med henne så hade jag vatten med mig så jag bad min son att hoppa runt Minah då mitt mål var att hon skulle sitta stilla och inte bry sig om honom. Gick bra ett litet tag så vattnet kom fram och ingen effekt. Tog ett extra sprut men hon blev sur och började bita efter vattnet och mig, så vattnet ska avstå ett tag nu.

Idag när vi var ute och gick en runda så hade jag haltit på igen och vattnet hemma och fick dra till en gång och sen gick hon som en gud i kopplet. Inget drag och inte hets och mest av allt inget stress mot människor och andra djur.

Så nästa gång jag är ute med henne så ska strypet och haltit på men ska inte koppla haltit och se om man kan lura henne lite. Alltid en chansning =)


Som säkert alla vet så vill jag en vacker dag (om det blir någon vacker dag) tävla Minah i lydnad men framförallt träna henne i lydnad. Men så kom jag in lite på skydd att det hade varit kul att träna henne i det med. Men min underbara flicka får ju inte det (fel föräldrar) då hon är blandras. Jätte synd tycker jag, varför ska inte hundar få samma chans när en svart och en vit eller en mulat människa får jobba på samma ställe, typ samma sak enligt mig.

Men får väl ta en sak i taget och se efter hand. Kanske reglerna ändras om ett par år.


Sen det här med steriliseringen, det kommer bli av efter hennes första löp, om det nu kommer?!

Tänkte först att det hade kommit underbara valpar av henne men eftersom att jag vill träna och tävla så mycket det går så kommer ett löp förstöra ganska mycket...
Så när hon blir äldre och det är dax att ta det lungt så blir det en renrasig schäfertik istället...
Men lääääänge tills den stund kommer men har världens bästa hund just nu och ingen hund kommer någonsin kunna ersätta henne =)




Kommentarer
Postat av: Mathilda

Sv: Ja dem är så söta! Och ännu sötare blir dem när dem blir lite större :)

2012-05-14 @ 11:07:08
URL: http://mathildashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0