Regn och frustration

Hade planerat min dag så otroligt bra men vaknade upp med ösregn….


Men så fort det blev uppehåll så tog jag på sonen kläder och Minah fick sitt täcke på sig. Gick till hundrastgården för att träna ett tag, 5 första minuterna gick toppen så tog av henne kopplet och vad gör hon? Jo, hon har perfekt kontakt och gör allt som jag ber henne om fram tills jag ber henne lägga sig ner då sticker hon iväg och får frispel… Fick tillsist tag på henne och på med kopplet och börjar om.

Tar ca 2 min innan hon samlar sig och det går jätte bra med ”lydnads” träningen fram tills att jag hör min son som säger:

Mamma, titta här..


Va tvungen att titta och då sitter han ner så han har vatten upp till midjan i en stor vattenpöl…. Hela han är blött och träningen förstörd..

Inte lönt att träna då man är irriterad..

Gick till en vän och sa hej och Milo gnäller att han fryser och Minah hetsar…

På vägen hem går vi inom djuraffären då det är något fel på akvariet så ska dit på lördag och lämna ett vattenprov.

På vägen ut så står där en kvinna med en stor schäferblandning och sms med sin telefon… Hon ser inte att vi kommer ut så hennes hund hoppar på Minah och jag försöker ta bort Minah så inget händer.. Kvinnan står fortfarande med sin telefon i handen och hunden i andra och bara stirrar när hennes hund hoppar på Minah..

Säger till Minah på skarpen då hon drog mot hennes hund och kollade surt på kvinnan då fattar hon att hon ska ta bort sin hund. När vi väl kommer där ifrån så går kvinnan bakom oss med hennes hund ca ½ meter ifrån oss så Minah drar mot hennes hund.. Säger till att nu får du fan sluta (vet dock inte om jag sa det till Minah eller om jag sa det till kvinnan) men hon lämnade oss…..

När vi kom hem så var det att torka tassar och tömma gummistövlar på vatten… Tog och tränade Minah lite här hemma istället.. Så hoppas att det blir fint väder imorgon så man kan träna på riktigt….



Nej nu ska jag ta och läsa jul nummret av hundsport =)







http://www.youtube.com/watch?v=IHuOMYaSoTs

En del av Minahs träning =)

 

 

 

Tröttis

Livs njutaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0