Tävlingslydnad Träningstillfälle 2

Jahapp nu har man tränat två gånger inom tävlingslydnad.
 
Denna  gången gick faktiskt jätte bra, bättre än förväntat.
 
Men precis som förra gången så kunde jag inte träna tillsammans med någon annan förare och hund då Minah va lite uppspelt. Men jag utnytjade dem andra för att träningen skulle gå bra, gå så nära andra hundar som möjligt utan att hon släppte kontakten. Och tro det eller ej men hon klarade det.
 
Och sen tränade vi lite svallerträning/avbrytning av beteende. Hon blir helt låst när hon bestämt sig att titta på en människa eller hund. Men nu tittade hon och sen tittade på mig eller tillochmed kom till mig. Så nu blir hon inte lika låst utan hon blir "låst" till mig precis som det ska vara =)
 
Och sen tränade vi sitt, stå och ligg - fungerade utmärkt =)
Minah fick beröm av Maria (instruktören) vilket kändes att både jag och Minah behövde för att komma vidare och vara stolta över det lilla. 
Kunde tillochmed lägga henne i gång - aldrig tränat det med henne och taataadaa så gör hon det =)
 
Apportering hann jag inte träna men jag är supernöjd iallafall... Bara att jag få ta det nästa gång...
 
Och på onsdag - sista träningen, så kommer det mest spännande - Minah ska gå löst.. 
Man kan undra hur det kommer gå - för det gör jag. Men alla i gruppen ville hjälpa mig, så kommer få allas hjälp vilket kommer behövas. Kanske!
 
Sen fick jag lite småtips om när jag och Minah är ute och går - för att hon inte ska slita av mig armen.
 
Och tipset verkar gå hem trots att jag/sambon ändrade på det lite =)
 
Skulle visa sambon i dag hur snabbt hon kunde gå från sitt - ligg- stå osv. Men vad gör min älskade hund? Jo, hon står och glor på mig precis som om jag vore dum i huvudet och sen visar hon hur man backar och backar tills hon är ute i köket.
 
Man kan inte annat än att skratta åt henne och säga att hon var duktig trots att det inte var det jag ville se henne göra =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0