Rubrik

 
 
Satt och fundera på om jag ens skulle skriva ett inlägg i dag, kom inte på något speciellt att skriva om.
 
Men sen slog det mig, en händelse när vi var ute och gick med Minah i dag.
 
 
Flexikoppel
 

Tycker inte alls om det och förstår lixom inte saken med kopplet.
 
För det första så ser man nästan alltid äldre människor med flexi (oftast)
För det andra så brukar hundarna aldrig så speciellt fint.
För det tredje så har dem noll koll på hunden.
 
Man ser nästan bara småhundar här i stan med det som springer och yrar runder. 
Jagar dem en kanin kan man höra ägaren säga, åh va sött. Isället för att dra in kopplet.
Kommer man gånde så kallar dem på hunden men låter hunden löpa vidare.
 
Räcker det inte med ett vanligt koppel, finns ju ganska långa sådana med. 
Jag tycker iallafall att 2 meter är bättre än 10. Och vill man ha sin hund 10 meter ifrån sig så varför inte träna hunden så den klarar av att gå lös eller låter den gå fri i rastgård.
 
 
 
Usch nej jag gillar dem inte 

Kommentarer
Postat av: Anna Drywa

Näää fyyy för flexikoppel.. Fin blogg du har och tack för titten på min hemsida :) Trevlig kväll!!

Svar: Tack så mycket och varsegoo =)
Sandra

2012-08-14 @ 21:03:02
URL: http://www.annaomizti.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0