Inför....

Imorgon är det träning nere på klubben igen och hoppas träningen går bättre än sist.
 
Tränat lite i dag med Minah inför i morgon.
 
Bakdelskontrollen förstår hon men vägrar att göra den tillsammans med mig - stå sidan om mig. Det går bara när vi står mitt imot varandra.. Vet icke hur jag ska få henne att vara bredvid mig när detgäller förflyttningar.
 
Sist hann jag inte med att backa henne men det tränade vi på i dag. Det går inte att lära henne med att ta godis mellan benen så hon ska backa till den för då går hon bara. Så jag fick typ sitta och vänta ut henne tills hon tog ett steg bakåt. Sen förstod hon vad jag ville så det blev klickningar hela tiden. Plattan låg framme från bakdelskontrollen och hon backade på den hela tiden tills hon stod med framtassarna på den.
 Gnäller absolut inte då det inte var något jag önskade i läget men det blev lite "överklass" haha =)
 
Minah är ganska konstig med en sak, man kan/får inte lova att röra henne om man ska lära henne en ny sak. 
o Hon blir stressad av beröring
o Man förstår hennes koncentration
o Och att bli klappad är mycket roligare än att anstränga sig
 
Prövade det nya kopplet innan (eller som det står bauchgurt mit leine) och något hände i Minahs huvud, hon tog kontakt direkt.
 
Magiskt koppel =) 
 
 
 
Nej nu blir det att mysa med sonen tills han somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0