Funderingar

Idag gick en promenad och fick möten av hundar och människor, hon kollade men fanns inte direkt något intresse av att kolla vidare =)
 
Hem till min mamma där jag inte tagit med Minah på ett bra tag då hon hetsar för mycket med hennes hundar men idag satte sig Minah i köket och satt stilla till det att min mamma hälsat på henne. Visst va hennes hundar intressanta men inte så såatt hon blrjade stressa för att hon va tvungen att hälsa.
 
Blir så otroligt stolt över henne när hon har ett sådant bra beteende =)
 
På snart 1½ år har vi kommit 20/100 och det är otrolig lång bit för min lilla tös men dock en lång bit kvar.
 
Visst har man tänkt många gånger att: Varför köpte vi henne och inte en renrasig? Vad är fel på min hund, hon förstår inget - kanske hon är efterbliven?
 
Men en mer fantastisk hund kan man inte ha än Minah, hon är verkligen min bästa vän och ingen någonsin kan ersätta hennes plats i mitt hjärta.
 
 
 
Fick mig en fundering innan, som dem flesta vet så är mitt mål att få tävla och träna tävlingslydnad och kommit en minibit på vägen.
Men all Minahs energi så slog mig tanken -  agility?
 
Men är verkligen det en bra "sport" träning för en hund som blir lätt upphetsad?
Kanske man förstärker det negativa beteendet så det blir positivt och det är inget man vill.
 
Någon som haft en lite smått stressig hund som blir lätt upphetsad och som älskar att springa som prövat agility, hur har det gått för er?
 
Jag menar att i lydnad så har man kontrollen och hunden måste vara fokuserad till max men i agility så känns det som om hunden kan slappna av lite mer och bara vara hund som ska utföra en sak.
 
Kanske jag har fel, kanske inte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0