Energikänslig

 
Tänkte börja med att säga att dem senaste dagarna har jag varit en otroligt dålig, kanske bra hundägare....
 
Inte gjort något alls med Minah, men kanske det är bra att hon "bara" får vara hund utan krav också =)
 
Men imorgon om vädret tillåter det så blir det träning igen.
 
 
Tänkte skriva om energi men hittade inget alls på goole vilket var lite trist.
 
Vet inte hur känsliga era hundar är för er men min är extremt känslig.
 
Jag måste planera in en träning, inget får störa mig. För gör jag en suck eller ens tänker fel när jag är med Minah så finns jag där inte alls för henne. 
Förstår mer och mer att Minah måste ha min energi och inte vilken som heslt utan positiv.
 
När hon va mindre och jag tränade henne på klubben så lyssnade hon inte alls och gick i sin egen lilla värld för att jag blev sur och irriterad men försökte dölja det för alla andra, vilket fungerarde men inte för Minah.
 
Men kan vara ganska skönt att ha en energikänslig hund, då jag inte tycker att man ska träna när man är sur eller stressad =)
 
Men däremot, är jag nervös så ger Minah en lugnande energi till mig, konstigt nog =)
 
 
Kan ta ett exempel "Jag, Minah och min son skulle ut och tänkte passa på att träna Minah på vägen. Men när jag börjat med kontakt och allt går bra så börjar sonen: Mamma, mamma, mamma, mamma.
Klart blir man lite irriterad av att höra mamma 5000 gånger på 2 minuter och därefter vill inte Minah något alls, hon börja dra och stressar.
Den lilla stressmomentet förstör en hel dag för Minah"
 
 
 
Vet dock många som kan stressa och ha sig hur mycket som helst och hunden bryr sig inte alls, men finns det fler som har en energikänslig vovve?
 
Och en annan fråga som är ganska rolig, Är det hunden som har kunskapen i sig från början eller man måste vara rätt hundförare för att gå vidare med en hund?
Kan en hund utan en bra förare gå högt upp i tävlingar eller är det en bra förare med en kanske inte så bra hund som kan ta upp hunden?
 
Många svarar olika men jag vet vart jag står i frågorna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0