Varför har dem hund?





Inte gjort något speciellt med Minah, men tränat lite gång med henne =)

Klickern till hjälp och det fungerar men fortfarande mycket drag och en stark vilja...

Gick på strandpromenaden och gick ner till havet, gissa vem som älskar att bada.. Haha jo, Minah =)

När vi skulle gå hemåt så ser vi en (förlåt för ordvalet) blatte med hund och hans vänner står och hetsa hunden.

Jag säger blatte för jag har aldrig sett någon svensk stå och hetsa hunden och ha en hund bara för status.. Dem finns säkert och jag drar inte alla utländska över en kant... Och ni får tycka vad ni vill om mitt ordval för jag bryr mig inte...

Men dem står och hetsa hunden när vi ska gå förbi medans ägaren står och pratar i sin jävla mobil. När Minah går förbi så drar hunden (stor rottis) så jag måste gå av stigen för att inte bli överfallen av hunden....

Och sen hans jävla vänner står och skrattar och tyckte det var skitkul medans ägaren fortfarande står och pratar i telefon.

Jag undrar hur jävla häftiga ni hade varit utan hund, blir så jävla förbannad när man hetsar en hund till kamp....









Hoppas fan att det blir lag på vilka som får ha hundar och inte ha det....


Kommentarer
Postat av: Robin

Undrar hur häftiga de hade vatt med en 30-06:a i pannan

2012-04-06 @ 02:04:02
Postat av: mej

jag hade ifrågasatt om ägaren har 10 000, eller varför inte 60 000 kr på sig.

Om han frågat varför så hade jag svarat: Eftersom det är du som ägare som är ansvarig för din hund. det är även så mycket en ny hund kostar, om hon dör efter att din hund, som du hetsat så mycket, dödat min.

Om hon överlever bör det kosta runt 60 000 med alla kostader som veterinär, operationer, mediciner, när hon är inlagd på sjukhuset, alla x antal timmar som krävs för att hon ska återfå förtroendet för andra hundar igen

Sen hade jag gått därifrån i hopp om att dem lärde sig något... inte för att chansen är sååå stor men ändå

2012-04-08 @ 21:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0