Japp...




Igår var det dax för träningen med Minah, dock inte varit där på 2 veckor..

Fick pröva lite olika saker igår och nästan allt fungerade.

Gå ut igenom en grind, sitta innan och inte lukta på stolparna eller gräset, Japp det klarade min Minis.

Sitta på en "plastmatta" rygg mot rygg med en annan hund och kunna lämna hunden och hunden ska sitta kvar, nja, sitta kunde hon men försökte leka med närmsta hunden.

Gå sidan om en annan hund med kontakt med föraren, japp det klarade hon.

Klättra upp en bit och sitta samt ligga brevid en annan hund och föraren skulle lämna med en liggande hund, japp det klarade hon.

Gå i samma takt ned och upp för en trappa, nja nästan helt.

Hälsa på en annan föreare med hund, japp det klarade hon.

Gå tillbaka till planen, slalom med kontakt, japp det klarade hon.

Gå upp för en ramp, japp det klarade hon.

Gå igenom grinden, nopp det klarade hon inte.

Gå utan eller med löst koppel i valphagen, sitta och stanna kvar, nopp det klarade hon inte så fick träna med att ligga stilla istället.



Kan säga att så här duktig har hon aldrig varit på en träning bara jag som sett att hon klarar av att ha kontakt under en promenad och kunna sitta fint.

Hon var lagom trött i huvudet när vi kom tillbaka till planen så det sista hon misslyckades med räknas inte enligt mig haha.

Man känner verkligen att det finns hopp för mig och Minah att vi ska klara av det som jag vill.









Funderar på att köpa en targetstick imorgon, kanske det kan hjälpa Minah lite mer på traven.
Har ni tränat med det? Fungerar det?








Kommentarer
Postat av: Lisa

Vill du spara $$ kan jag rekommendera en ihopfällbar pekpinne som kostar ca 29,- i bokaffärer. Funkar minst lika bra med lite plasttejp på toppen :) Targetstick är skitsmidigt - och kul!

2012-04-24 @ 17:16:41
URL: http://lathundarna.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sv: Den är köpt på rea i en lokal affär. Googlar du på Kenjan + sele kommer det upp en massa nätbutiker där du kan jämföra priser och beställa :)

2012-04-24 @ 19:31:12
URL: http://lathundarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0