Minah & Lexi

 

 

Minah:

 

 

Ja hon drar på som vanligt, om inget annat hänger man på som en vante efter henne. Sedan jag fick hem Lexi har Minah blivit mer vaksam och mer vakt i henne vilket både har för och nackdelar.

Men behöver aldrig känna mig rädd när jag går ut själv med henne.

Så trots att Minah är sk*t jobbig så vet jag att jag kan lita på henne till 100%

Hon njuter var dag av att bara slappa och vara ute och gå, ingen press och ingen träning alls =)

 


Lexi:

 

 

Hon är lika kaxig som vanlig, vaktar också mig men ser dock bara fel ut då hon är så liten än.


Klickern går på som bara den här hemma, önskar att jag hade mer tid att klicka bara. Men i dag blev det mer träningsgodis och en ny klicker inhandlat, blev också en lekboll. Ska börja träna Lexi ute var gång jag är ute med henne så därför den extra klickern.


Både i dag och igår så tränade jag startpositionen och äntligen har det gått in. Hon går in från höger, bakom och vidare till vänster sida.

Dock hamnar hon snett men inte lätt då man inte alls har kontroll på bakbenen än. Men hon klarade det och det är det viktigaste att hon förstår vad jag vill ha ut av henne. Blir att träna vidare på det imorgon också samt att börja smått på att gå med kontakt.

Hon söker alltid lite då och då när jag är ute med henne och tänker ta vara på dem små tillfällena och utveckla det =)

 

 
 
 
Minah & Lexi 3 månader =) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0