På god väg

'

 

Igår var vi hos veterinären och Lex fick den andra spruta och det gick hur bra som helst.

Vet. gjorde en liten kontroll: En väldigt - helt otroligt lugn valp du har - perfekt bett - bra tänder - mjuk och fin mage - bra ben - fina hjärtljud - bra och fina öron

 

 

Dock blev hon lite slö mot kvällen vilket var vanligt men nu är hon pigg och glad igen. Vägde henne också då hon vägde lite för lite sist ( 2 veckor sen) men inte så konstigt med all den mask hon hade i magen.

 

 

Men på 2 veckor har hon gått upp ett helt kilo och sista masken lämnade henne för knappt 1 vecka sen. Så det är bra vikt uppgång.

 

 

Idag gick jag ut med båda hundarna samtidigt för första gången och trodde aldrig att det skulle gå men det funkade.

 

 

Så nu behöver jag inte vara rädd för att gå ut med båda samtidigt eller gå en och en med hundarna.

 

Faktiskt lite stolt över mig själv =)

 

 

 


Även fått in lite träning med Lex idag också, blev sitt och ligg.

Det sitter inte än men är på god väg

 


 


Imorgon ska jag börja med klickern ute, väntar med spänning på morgondagen =)

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0