Storr hund, storr kompiss

Va ute med Minah och tränade lite skvaller och gick super bra =)

Men i bland tittade hon på andra hundar lite längre innan jag fick kontakten igen...

 

Sist jag försökte så gav vi upp ganska snabbt då hon inte alls fattade vad jag menade, men nu så...

 


Som sagt allt gick super bra fram tills en äldre dam, icke svensk gick med sin lilla hund i flexi koppel och gick för bi Minah utan att dra in sin hund så Minah fick ett frispel.

 

Och denna korkade damens kommentar var: Ahh storr hund, storr hund, titta storr kompiss, storr kompiss....

 

Och saken är den att hon stod stilla och sa detta till sin lilla råtta medan jag försökte att hålla Minah och sa nej till henne...

 


Seriöst, är hundfolk - en del av hundfolket så jävla korade...

 

Säger jag nej så respektera det och låt mig och min hund vara ifred.


Men direkt efter att hon gått två steg så sökte Minah kontakt igen...

 


Men hittade en jätte bra plats som jag kommer gå att sätta mig på igen och träna vidare på, det gick för bi jätte mycket hundar, joggare och gammalt folk med käpp och rullatorer som Minah bra älskar att hoppa och springa efter =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0