Lösträning



Precis kommit hem från träningen och kan lätt säga att det var det bästa träningspasset Minah någonsin gjort.

Först var det att göra Mach (eller hur det stavas) övning och det gick super bra så länge hon skulle komma till mig men när hon skulle komma till en andra personen så, först ville hon inte ens gå ifrån mig och sen stack hon runt hela planen. Bra på sitt sätt men väldigt dåligt på ett annat.

Tränade triangeln med förbud och de klarade hon galant. Skulle testa henne lite med att låta henne sitta kvar och jag går och lägger godis och sen ställer mig där jag ville stå och hon klarade det =) =)

Linförighet som vi tränade lite på i dag, oj var min hund så duktig? Japp det är hon, kontakt, kontakt och åter kontakt utan att hon brydde sig om en annan hund.

Sen var det att gå runt andra hundar utan att hon skulle gå på dem andra. Men det klarade hon också.

Börjar nästan fundera på vem det är som tagit min hund, för min hund är stirrig, hoppar på alla människor och ser hon en annan hund så är det bara lek i Minahs huvud. Så vart har min hund tagit vägen?!



Fick en massa småtips som har en stor betydelse i framtiden som jag ska träna på som bara den. Sådant jag kan träna på i vardagsrummet =)


Nej nu ska jag njuta av denna perfekta träningen och försöka vakna ur min dröm och se om jag hittar min hund ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0