Behöver hjälp



Har börjar träna Minah med klickern igen och det går super.
Hon tycker det är lika kul som jag vilket hon inte gjort innan.
 
Men.....
 
 
När vi tränar "klossträning" så förstår hon att båda tassarna på det jag satt fram MEN så fort jag närmar mig och ska ställa mig brevid så vill hon inte mer.. 
 
 
Hur ska jag få henne att stå kvar på klossen?
 
Hur ska jag få henne att inte ta isönder den då om man inte klickar direkt så blir hon arg och börja kraffsa.
 
 
När man klickat så där 50 gånger och hon fortfarande vägrar att stå kvar på klossen då blir man frustrerad som bara den men brukar gå över till att sitta fint vid min vänstrasida, inte det som är meningen....
 
 
 
 
 
 
Så tips någon?!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0