First time ever

Har precis varit ute med Minah en långrunda, på ca 1 timme.

Jätte skönt väder ute nu på kvällen.

Måste bara skryta lite, för första gången någonsin så har Minah gått och inte joggat..

Kollade på Cesar Miller igår och tog lite små saker där ifrån och blandade mina egna.

Istället för att kicka hunden så blockerde jag med en fot framför och det fungerade men bara ett litet tag. Så över till plan B som var att kicka till med knät och vet ni vad, DET FUNGERADE.

Så hon gick hela vägen och tänkte ta ut henne bland trafiken och då började stressen men fick henne lugn igen...

Hon försökte hoppa på en hund och jag lyckades inte att bryta det.

Men lyckades bryta en fixering som hon hade på hundar 100 meter ifrån..

Men det största steget för Minah och mig var att hon gick igenom hela promenaden och inte hetsade, åh glömde nästan. Jag gick med löst koppel, LÖST.

Så stolt haha =)


Tog så klart kameran med mig men ville inte störa hennes "nya" beteende med bixtrar så blir kanske nästa gång =)




Så en stor guldstjärna till Minah




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0