Trött




Dagen började med att jag och Minah gick till hundrastgåren, var där 2 timmar..
Varför tror man att det är okey att bara släppa in vilka hundar som heslt?
Kom in en kastrerad hane som var helt okey och sen kom det flera hanar och det var precis att jag hann att avbryta annars hade Minah "förlorat oskulden", tycker att man frågar innan man bara släpper in!


Vidare hem till min mamma där sambon mötte upp, Minah lekte med mammas Chilli =)

De två fungerar jätte bra ihop. Satt och kolla på CM innan i dag och han tog upp att det är många små hundar som stressar upp stora hundar genom att skälla vilket många tycker är jätte sött. Så kanske dax att säga ifrån när era småhundar står och skäller som bara den.

Efter cm gick jag och Minah ut en runda, tränade lite =) Kontakten var super bra i dag med, gick förbi 3 hundar och en hund reagerade hon på. Men kunde gå, svänga höger, svänga vänster och stanna och Minah följde mig hela tiden med ögonen.
Prövade att försvåra det lite för henne, satte henne ner när vi hade som bäst kontakt, släppte kopplet och gick 5 meter ifrån henne, vände mig om och stod och kollade på henne, och sedan gick mot henne och ställde mig sidan om. Trodde aldrig att det var något jag skulle klara med henne så är överlycklig..

Just nu går det jätte bra med hennes träning.

Efter att vi kom hem så blev det bad för Minah i dag igen :/
Leken i hundrastgården gjorde henne helt grusig.


Själv sitter jag och plugga latinska ord som går si och sådär.
Anatomi är inget kul och absolut inte lederna, twii twii...


Blir sista rundan med Minah nu och sen ska vi knosa ner oss i sängen =)

Önska mig lycka till, till terminens första tenta, nervös nervös nervös



Kommentarer
Postat av: Mamaizon

SV: Tack!

2012-02-08 @ 22:45:48
URL: http://nattstad.se/mamaizon

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0