Kontakt




Dagen började med att ta det lugnt och bara mysa med Milo & Minah.
Sedan fixade vi oss och skulle gå hem till min mormor, Milo åkte sparkcykel och tanken var att jag skulle träna Minah på vägen dit men det funkade inte alls. Hon drog och hade sig, vägrade att ens ge kontakt.

När vi väl kom hem till min mormor tog vi en fika medans jag tränade Minah på passivitet och det funkade. Inte de första minuterna men sedan la hon sig själv på sidan och la huvudet på golvet och bryde sig inte när någon gick förbi och inte ens när det kom fler gäster.

På vägen hem fick hon hoppa upp på stenar och leka lite och sedan började en ny chans på kontakt, och det fungerade.

Hon kollade hela tiden på mig och skulle hon titta bort så sa jag bara titta så kom hennes blick på mig igen.

Kunde "snurra" och hennes blick satt fast i mig. Vi kunde gå och stanna och hon satte sig ner på två röda med blicken på mig. Det gick förbi katter, duvor och andra hundar och det var bara jag som fanns i hennes ögon trots allt som kunde ha stört henne.

Så jag blev jätte stolt.....

3 timmas promenad och nu ligger där en jätte trött hund och tuggar på benet och en otroligt trött son som kommer sova skönt i natt.



Nu blir det lugnt med godis och mys =)


Underbara lördag









Älskar min famil <3

Minah, Milo & Johan




Glöm inte att kolla in det nya fotoalbumet =)




Kommentarer
Postat av: Linnea Almroth

Tack :)

2012-02-04 @ 21:36:34
URL: http://lvas.blogg.se/
Postat av: nina

Gud vilken fin blogg!

Vad händer i dag då ? :)

2012-02-05 @ 08:51:54
URL: http://nnnina.blogg.se/
Postat av: Louise - Fotoblogg

Allt bra med dig idag? :)

2012-02-05 @ 09:55:47
URL: http://lollorydhxd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0