Tävlingslydnad tränings tillfälle 1

Japp då var det gjort, vår första lektion i tävlingslydnad.
 
Fick "lära" hunden belöningskontroll, kontakt och bakbenskontroll.
 
Var inte riktigt nöjd med Minah efter träningen då hon ville bara leka hela tiden, jag vet ju om att hon kan men det var inte mycket hon ville göra. Men hoppas jag på att hon är lite lugnare till nästa träning =)
 
Sen tyckte jag att, trots att kursen varade i lite mer än 2 timmar så hann jag inte gå igenom allt och kändes lite som om att tiden inte räckte till riktigt.
 
Och en sak som vi gjorde där som jag inte alls fattar, prövade med Minah nu precis och hon förstod inte alls vad jag ville - alltså måste jag gjort fel.
 
Känns som om att jag får gå om kursen då både jag och Minah är förvirrade, men det känns jävligt surt.
 
 
Och sen en annan sak men som inte tillhör träningen det är gången.
 
Hur i hela friden ska jag lära Minah att kunna gå i ett koppel? Jag tänkte först att om jag alltid har klicker och godis med mig och träna kontakt varje gång vi är ute på en längre runda än kisserundor så kanske hon lär sig. Men kommer jag inte "överarbeta" Minah då, eller det gör jag inte?
 
Så har något något litet tips eller ett stor tips så tar jag gärna mot det med stor glädje.
 
Helt plötsligt efter en träning blev allt så svårt med det här med lydnaden. 
 
Och en del i träningen behövde inte göra en del moment då deras hund redan kunde, så kommer jag med min stirrhöna som inte vill annat än att leka.
 
Känner sig ganska dum och korkad!
 
 

Kommentarer
Postat av: C.J.

Det kan bli så när man går kurs. Allt annat är så himla intressant. Så försök tänka att du ska lära dig hur du ska lära hunden när ni går kurs. Sen så tränar ni hemma.

Svar: Tack =)
Sandra

2012-08-16 @ 20:45:03
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0